Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης με τη δημοτική αρχή Κυθήρων έρχεται ο Σύλλογος Κοινωφελών Έργων Μυλοποτάμου (ΣΚΕΜ). Με επίσημη επιστολή του (Αρ. Πρωτ: 124B / 24-06-2026) προς τον Δήμαρχο κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και την απογοήτευσή του για την παρατεινόμενη αδράνεια στην επισκευή του τοπικού αρδευτικού δικτύου.
Το αρδευτικό δίκτυο του Μυλοποτάμου, το οποίο υλοποιήθηκε πριν από 35 χρόνια με όραμα του τότε Προέδρου της Κοινότητας, Αντωνίου Κονόμου, αποτελεί ζωτική υποδομή για το χωριό. Σύμφωνα με τον Σύλλογο, το δίκτυο εξασφαλίζει άφθονο και οικονομικό νερό για καλλιέργειες, ανθοκήπια και καθαριότητα, λειτουργώντας παράλληλα ως ασπίδα προστασίας για το πολύτιμο νερό της ύδρευσης.
Ωστόσο, η καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2025 προκάλεσε σοβαρές ζημιές στις υδραυλικές και ηλεκτρολογικές υποδομές του, θέτοντάς το εκτός λειτουργίας.
Χαμένες ευκαιρίες και αθέτηση υποσχέσεων
Στην επιστολή επισημαίνεται ότι, αν και ο ΔΕΔΔΗΕ αποκατέστησε πλήρως τα ηλεκτρολογικά συστήματα και ο χειμώνας 2025-2026 άφησε πλούσιο υδάτινο απόθεμα, τα νερά από το λαγκάδι της «Φόνισσας» παρακάμπτουν το κατεστραμμένο φράγμα και χάνονται στη θάλασσα.
Ο Σύλλογος καταγγέλλει ολιγωρία της δημοτικής αρχής και αθέτηση ρητών δεσμεύσεων. Όπως αναφέρεται, τον Απρίλιο του 2026 ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Ζαντιώτης, μέσω της Προέδρου της τοπικής Κοινότητας κ. Ε. Καρύδη, είχε διαβεβαιώσει το Δ.Σ. ότι το δίκτυο θα επαναλειτουργούσε πλήρως έως την 1η Ιουνίου 2026. Παρά τις υποσχέσεις, καμία εργασία δεν προχώρησε.
Αιχμές για εγκατάλειψη και αίτημα για άμεση επισκευή
Η τελευταία ενημέρωση αναφέρει ότι το κόστος αποκατάστασης ανέρχεται σε 25.000–30.000€ και αναμένεται αναμόρφωση του δημοτικού προϋπολογισμού εντός του Ιουνίου, με σκοπό την ολοκλήρωση των τεχνικών έργων μέσα στο καλοκαίρι.
Ο Σύλλογος, δια του Προέδρου του Δρ. Παναγιώτη Στρατηγού και του Γενικού Γραμματέα κ. Εμμανουήλ Θεοδωράκη, εξαπολύει βαριές αιχμές κατά της δημοτικής αρχής για «πλήρη εγκατάλειψη» του Μυλοποτάμου και για «ανισορροπία στο δημοτικό έργο», υποστηρίζοντας ότι συγκεκριμένες Κοινότητες ευεργετούνται ενώ άλλες παραμελούνται προκλητικά.
Η επιστολή καταλήγει με ένα κατηγορηματικό αίτημα: την κατεπείγουσα επισκευή της υδραυλικής βλάβης το αργότερο έως τα μέσα Ιουλίου 2026, ώστε η υποδομή να καταστεί ξανά λειτουργική για την τρέχουσα θερινή περίοδο.












